Consiliul Civic Local Cluj

Bine ati venit!

Reuniunea CCL – 17.10.2019.

CONSILIUL CIVIC LOCAL CLUJ-NAPOCA

Data reuniunii: joi, 17 octombrie 2019, Ora 17,00
Locul de desfășurare: Sala de Sticlă a Primăriei Cluj-Napoca
Președinte de sedință: ing.Augustin Danila si Dan Draghiciu

 

ORDINEA DE ZI A DEZBATERILOR

  1. Informare cu privire la hotărârile adoptate de Consiliul Local în perioada iulie-septembrie 2019, cu formularea poziției CCL – prezinta dl.Iosif Pop
  2. Noutăți legislative în domeniul adminstrației locale-daca este cazul – prezinta Secretariatul CCL.
  3. Aspecte si solutii in colectarea si prelucrarea selectiva a deseurilor menajere la Cluj-Napoca – partea I – prezinta dl. ing. Augustin Danila.
  • Invitat: director Primarie – Viorel Plesa – Directia Ecologie urbana si spatii verzi.
  • Invitati: reprezentantii firmelor de colectare a deseurilor menajere – Bratner si Rosal.
  1. Diverse propuneri și observații primite de la cetățeni:
  • Parcari amplasate pe mijlocul tramei carosabile ??
  • Magazinele second hand impanzesc centrul istoric si de comert de lux al Clujului ??

Consiliului Civic Local Cluj-Napoca

PROCES VERBAL

al reuniunii din 17 octombrie 2019

La reuniune au participat: membrii CCL, invitati din Primarie si firmele de salubritate cat și cetățeni interesați de temele anuntate.

Au raspuns invitatiei CCL dnii. Lalos Alexandru si Coros Marius-Primaria Clul-Napoca si Croitoru Catalin-Firma Bratner.

Materiale de informare si rapoartele cu propuneri au fost pregatite si anuntate public pe pagina de Facebook,  https://www.facebook.com/CCL-Consiliul-Civic-Local-Cluj-Napoca-1161052770607282/ de catre copresedintii de sedinta: dnii.Augustin Danila si Dan Draghiciu cat si de catre dna. Mihaela Beu-responsabil pe Mediu si Iosif Pop-in numele secretariatului.

În deschiderea ședinței, se reia prezentarea ordinei de zi anuntate:

  1. Informare cu privire la hotărârile adoptate de Consiliul Local în perioada iulie-septembrie 2019, cu formularea poziției CCL-prezinta dl.Iosif Pop

  2. Noutăți legislative în domeniul adminstrației locale-daca este cazul-prezinta Secretariatul CCL.

  3. Aspecte si solutii in colectarea si prelucrarea selectiva a deseurilor menajere la Cluj-Napoca-prezinta dl.ing.Augustin Danila si dl.ing.Dan Draghiciu.

  • Invitat:director Primarie-Viorel Plesa-Directia Ecologie urbana si spatii verzi.
  • Invitati:reprezentantii firmelor de colectare a deseurilor menajere-Bratner si Rosal.
  1. Diverse propuneri și observații primite de la cetățeni:

  • Parcari amplasate pe mijlocul tramei carosabile ??
  • Magazinele second hand impanzesc centrul istoric si del comert de lux al Clujului ??

La punctul 1 din ordinea de zi s-a prezentat de către Iosif Pop, HCL-urile aprobate în ședința din 4 iulie,1 august si 7 august 2019, a Consiliului Local  Cluj-Napoca (de vazut Raportul disponibil pe site-ul CCL Cluj-Napoca si pe pagina de Facebook). Luarile de pozitie propuse in Raport cat si cele sustinute de catre membrii CCL: Emanoil Tudose, Doina Craciun si Laurentiu Capusan au fost insusite.

La punctul 2 al ordinei de zi s-a adus in discutie lipsa actelor noi, cu caracter legislativ, datorata disputelor politice cu motiunea de cenzura si cu campania pentru alegerile prezidentiale (inceputa inaintea perioadei fixate de calendar).

La punctul 3 se prezinta un rezumat al rapoartelor pregatite de carte membrii CCL: Augustin Danila, Dan Draghiciu si Mihaela Beu (de vazut continutul lor pe site-ul CCL si Facebook).

In continuarea prezentarilor, dl. Iosif Pop distribuie o lista cu 9 intrebari, adresate Primariei Cluj Napoca si Celor doua firme de salubritate (Bratner si Rosal), la care sa raspunda in timpul discutiilor:

Intrebarile de adresat pentru COLECTAREA SELECTIVA A DESEURILOR MENAJERE.

CONSILIUL CIVIC LOCAL CLUJ-NAPOCA

17.10.2019

1.Care este tinta (cantitatea) de colectare de deseuri pe saptamana si in ce interval de timp poate fi atinsa ?

2.Cate masini si cati oameni  pot acoperi programul tinta, astfel ca in fiecare saptamana sa fie colectate toate cele 4 sorturi separate ?

3.Care este razultatul final al licitatiei de atribuire,organizata in anul 2018 si ce contine contractul la urmatoarele articole: numar de ani, conditionari privind punctele gospodaresti ingropate, timpul alocat pt. organizarea punctelor gospodaresti ingropate ?

4.Care sunt sumele alocate de catre Primarie si care de catre firmele de salubritate, pentru educatia populatiei si promovarea noilor cerinte de colectare selectiva ? Care sunt publicatiile media care au obtinut contracte ?

5.Cine plateste amenzile catre UE, in caz de INFRIGEMENT, pentru neartingerea tintelor de colectare mandatate prin contracte firmelor de salubritate contractante ?

6.Pe unele facturi apare si se incaseaza o taxa lunara de 1,08 lei+tva/persoana. Pentru care servicii suplimentare se plateste si cine este beneficiarul final al sumei anuale (cca.6 milioane de lei+tva) ?

7.Ce decizie a luat CL dupa ce ROSAL a pierdut a 3-a licitatie de adjudecare (cf.date din presa locala)?

  • Care este necesarul de personal pe fiecare din cele 2 sectore alocate pentru maturatul manual?

  • Cate persoane sunt efectiv angajate pe Bratner si Rosal pentru aceasta activitate si cate sunt in statele de plata lunare ?

  • Dar la periatul mecanizat; La spalat; la deszapezit ? Cate cisterne lucreaza efectiv in fiecare zi fata de cerintele din contracte ?

8.Cum are loc urmarirea lucrarilor prestate zilnic de catre Primarie si in ce masura plata prestatiilor se face in stricta corelaere cu cantitatile normate (contractate) ori efectiv executate ?

9.La momentul suspendarii rampei de depozitare, cand a inceput transportul pe rampa din Oradea, tariful de colectare s-a majorat prin HCL. Odata cu revenirea depozitarii pe rampa din Cluj-Napoca s-a revenit la vechiul tarif ?

Intocmit,  Iosif Pop

————————————–

Dezbaterile se poarta, in continuare pe seama Rapoartelor si intrebarilor pregatite de membrii CCL.

Mentionam ca reprezentantii Primariei au solicitat un ragaz de timp sa poate pregati raspunsuri mai bine documentate la cele 9 intrebari adresate, urmand sa  difuzeze, in cursul saptamanii care urmeaza, Raportul lor catre secretariatul CCL.

Dl. Laurentiu Capusan- cere studiu pe tara pe problematica deseurilor menajere,astfel ca solutiile comune sa fie date pe baze aprofundate si cu finalitate asteptata.

Dl.Augustin Danila avanseaza ideea unui parteneriat profesionist intre Administratia Locala, Universitati, Societate civila, Antreprenori similar celui aplicat in Danemarca: ”Clujul Verde”.

Deschiderea accesului tuturor firmelor de salubritate pentru o competitie deschisa si fara partizanat cu doar doi jucatori pereni; poate aduce programul UE la rezultatele asteptate fara taxele de refrigement deja anuntate.

Comunitatea cluejana nu poate fi de acord cu preluarea costurilor enumerate in Raportul dnei. Mihaela Beu datorita unei lipse de viziune si de fermitate din partea CL Cluj-Napoca.

Dl. Emanoil Tudose remarca existenta unei liste intregi de bunuri degradate si nefolosite care sunt excluse de la colectarea de catre firmele specializate, dand exemplu  hainelor uzate si cere ca Primaria Cluj-Napoca sa cuprinda in aria de colectare toate deseurile disponibile.

Dna Ana Ludusan aduce in atentia celor prezenti si a Primariei Cluj-Napoca sistemul de colectare din australia, sustinand ca Primaria este principalul organizator al acestei activitati iar cetateanul trebuie sa fie contributorul pe deplin multumit de gestiunea deseurilor menajere.

Dl. Rares Racoltean se manifesta ferm pentru ca Primaria si firmele de salubritate sa isi joace rolulurile cu maxima responsabilitate in colectarea si prelucrarea selectiva a deseurilor si respinge cu maxima fermitate justificarile neprofesioniste ale acestora.

Dl. Iosif Pop cere ca educarea cetatenilor pentru colectarea selectiva sa aiba loc continuu, cu responsabilitate si cu buni profesionisti iar practicile pozitive din cartiere si din firmele de salubritate sa devina publice, drept mijloc eficace de competitie activa pentru cetatenii orasului. Fondurile de promovare alocate pentru colectarea selectiva sa fie gestionate eficient si ce rezultate bine tintite.

N.B – Raspunsurile de motivare a celor din Primarie si de la firma Bratner privind situatia incalificabila a stadiului si modului de organizare a colectarii selective a gunoaielor in Municipiul Cluj-Napoca, au fost respinse in mod categoric de catre membrii CCL, apreciind ca o colaborare intre toate partile – sub directa si responsabila coordonare a Primariei – este solutia de urmat. Majorarea taxelor aplicate clujenilor pana acum pentru implementarea legii nu se justifica in prezent. Acestea trebuie revizuite sau returnate pentru „serviciile” ce nu se justifica.

Concluzia dezbaterii:

  • Primaria Cluj-Napoca si firmele de salubritate nu sunt pregatite astazi sa faca fata prevederilor legale si nici cerintelor UE (amenzile UE ce vor fi date sa fie imputate responsabililor din Primarie si nu cetatenilor). Nemultumirilor in continua crestere ale cetatenilor Clujului ce-si cer banii inapoi, in sectorul sensibil privind colectarea si prelucrarea selectiva a deseurilor menajere, trebuie luate in considerare cu toata responsabilitatea de catre birocratii din Primaria Cluj-Napoca.

  • Promisiunile administratiei PNL (domnii: Boc, Tarcea, Surubaru) precum si asigurarile ca inca de anul trecut s-au luat masurile pregatitoare necesare iar din momentul aplicarii legii din 1 iulie 2019 Clujul se va plasat in fruntea oraselor din Romania privind acest indicator esential al „calitatii vietii” s-au dovedit simple texte „aiurizante”. Realitatea este cu totul alta iar nemultumirile miilor de clujeni contribuabili se poate citi in presa, retelele de socializare, forumurile on line, discutiile cetatenesti.

  • Solutia se degaja de la sine: schimbarea in aceasta toamna a prestatorilor de servicii de curatenie (ruperea „lantului de monopol-relatii” printr-o noua licitatie deschisa tuturor firmelor din tara si strainatate). Concomitent trebuie sanctionati financiar si apoi  inlocuiti principalii factori decidenti si lucratorii din departamentul de specialitate al Primariei, responsabili cu acesta situatie.

  • Noi nu trebuie sa ne comparam cu alte orase din tara – Clujul se compara numai cu orase inteligente, creative si avansate din Europa sau din lume atunci cand vine vorba de CALITATEA VIETII, sanatatii si securitatii cetatenilor clujeni !!!

 

Secretariatul CCL,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>