Consiliul Civic Local Cluj

Bine ati venit!

Reuniunea CCL – 18.06.2020.

Consiliul Civic Local Cluj-Napoca
Reuniunea din 18.06.2020, ora 17.30
Locatie: Sala de Sticla, Primaria Cluj-Napoca
IMPORTANT: Intrucat cerintele legale ne limiteaza la maxim 15 persoane(eventual 20, dupa 16 iunie), va rugam sa confirmati participarea pe adresa de mail: clccivic_cluj@yahoo.com
Presedinte de sedinta: ing. Petre Ungureanu

 

Tematica dezbaterilor civice

  1. Raport privind Hotararile CL din ultimele saptamani – prezinta: presedintele de sedinta
  2. Sumarul problemelor sesizate de clujeni si reactiile administratiei locale – prezinta secretariatul CCL
  3. Raspusul Primarie Cluj-Napoca la initiativele CCL consemnate in luna aprilie 2020 – cu invitarea dlui. primar Emil Boc - prezinta: ing. Petre Ungureanu
  4. Analiza fenomenului birocratic din Primaria Cluj-Napoca, evolutia numarului de personal si trecerea la aplicatii IT pentru servirea “ON LINE” - prezinta: Ing.Laurentiu Capusan si ing.Aug.Danila
  5. Diverse: interventii, propuneri, solutii, sesizari ale comunitatii

Materiale Anexe:

Evolutia numarului de personal

 

 

CONSILIUL CIVIC LOCAL CLUJ-NAPOCA
Reuniunea din 18 iunie 2020

COMUNICAT DE PRESA SI PROCES VERBAL

https://drive.google.com/file/d/1DTAwXd33_3cff1UR81QBMcl08L-YLuEX/view

Presedintele de sedinta, dl.ing.Petre Ungureanu

La intalnirea din Sala de sedinte a CL au fost puse in dezbatere urmatoarele teme:

  1. Sinteza hotararilor Consiliului Local din ultima luna si pozitia CCL – Dl. ec. Pop Iosif.
  2. Raspusul Primarie Cluj-Napoca la initiativele CCL sumarizate in luna aprilie 2020 Dl. ing Petre Ungureanu.
  3. Analiza fenomenului birocratic din Primaria Cluj-Napoca, evolutia numarului de personal si trecerea la aplicatii IT pentru servirea on line - ing. Laurentiu Capusan si ing. Augustin Danila.
  4. Alte probleme expuse de cei prezenti sau de catre cetateni.

Intalnirea de joi: 18 iunie 2020 ora 17,30 a fost onorata prin prezenta in sala de 11 membrii activi ai CCL si on line de catre alti 8 membrii plus diversi cetateni interesati de temele dezbatute.

Toate rapoartele scrise, care au stat la baza discutiilor sunt accesibile prin link la adresa: http://consiliulciviclocal.ro/reuniunea-ccl-18-06-2020/

In urma discutiilor au fost retinute urmatoarele:

Pct.1. Consiliul Local a supus aprobarii referate si propuneri privitoare la litigiile castigate de cetateni si acumulate dupa greselile de reglementare generate de PUG-2014;prelungiri de contracte de chirie si concesionare scadente sau anticipate;ratificari de PUD si PUZ ce nu suportau amanare;regulament si organigrama pentru spatiile de parcare si altele uzuale si de oportunitate.

Pct.2 .Desi invitat cu doua saptamani in avans, sa raspunda proiectelor si propunerilor avansate de clujeni in decursul ultimilor ani, prin vocea CCL, Primarul Emil Boc nu a luat in considerare obligatia ce o are fata de cetatenii, considerand ca nu merita efortul de comunicare solicitat.

CCL a decis ca aceste obiective si proiecte sa fie transmise Primariei Cluj-Napoca si CL Cluj-Napoca in vederea luarii lor in considerare odata cu incheierea celor 5 dezbateri publice, la care membrii CCL nu au primit acces.

Pct.3. Raportul si propunerile privind birocratia si numarul excesiv de angajati din Primaria Cluj-Napoca, a starnit reactii de dezamagire sau indignare, pentru felul in care este risipit banul public din contributiile populatiei. Cele mai vehemente reactii au venit de pe retelele publice (ex. https://www.Facebook.com/groups/clujulcivic), unde peste 200 de clujeni au luat act si s-au exprimat critic la adresa CL si a conducerii executive a primariei.

Dl arh. Elkan a argumentat nevoia de schimbare a conceptiei si organigramei directiei de urbanism.

Dl.ing. Draghiciu a prezentat propriile pozitii si propuneri, in materialul atasat, dl.ing.Danila, a sustinut modalitatile in care trebuie informatizata primaria si relatia cucetatenii (atasament),

Dna. Craciun a punctat risipa de bani si felul precar de organizare pentru lucrarile de mediu din parcul mare si de pe strazi.

Dl.prof. Surd a apreciat limitele de intelegere pentru ce este de urmat in sectorul de informatizare si urbanism.

Dl.Barna a premeditat falimentul administratiilor municipale si comunale datorita suprapopularii cu functionari dar si pe seama neimplicarii in sustinerea cu programe speciale a initiativelor economice aducatoare de venit.

O abordare pentru deschiderea si simplificarea administratiei locale spre lucrurile concrete si cerute stringent de cetateni a avut-o prof. RA Mlesnita, analist-proiectant de sisteme informatice. Acesta a subliniat:

  • organigrama Primariei este foarte stufoasa si piramidala pe 7 trepte ierarhice in genul celor de acum 30 de ani, ce caracterizeaza un management arhaic si anacronic, cazut in desuetudine o data cu progresul rapid al TIC (acesta cere imperativ acum 3-4 nivele executie-decizie, flexibile, de maxim 200 specialisti, pentru a putea fi implementat un sistem informatic de succes si eficienta-eficacitate maximala);
  • numarul de personal este exagerat de mare si in dezacord cu mult apreciatele masuri si strategii anuntate de Primar, de exemplu: “primul functionar virtual”; ANTONIA (aflata inca in faza de fake); Smart City (gestionat de birocrati si politisti locali cu “hartie si pix” in mana) etc.;
  • cetatenii contribuabili clujeni au inteles din mesajele primarului ca acesta doreste sincer sa creeze “noi locuri de munca bine platite” dar, in activitatile creatoare de valoare adaugata si NU pentru cresterea birocratiei de 10 ori de la preluarea postului in 2004;
  • este imperios necesar ca ACUM sa se faca o analiza cu specialisti din universitati sau firmele de IT (prin concurs de competente) pentru aplatizarea “piramidei organizationale”, mutarea/detasarea personalului birocratic/inutil la activitatile si serviciile creatoare de valoare din unitatile subordonate, desfintarea postului de City Manager atata timp cat se ocupa doar de gunoaie (nici pana acum nu a reusit “colectarea selectiva si prelucrarea/valorificarea deseurilor” obligatorie conform legii si normelor UE a unui oras european), multe altele legate de optimizarea, descentralizarea, mutarea pe on line a raspunderii la cetatean pentru orice operatiune din Primarie si alte concepte sau softuri de gestionare administrativa moderna – predate de decenii in universitatile clujene (ex. UBB, UT, USAMV).

Dl. arh. Ionel Vitoc a oferit Consiliului Civic Local Cluj-Napoca oportunitatea publicarii in paginile revistei ORASUL, pe care o patroneaza, a materialelor de interes civic semnate de membrii si cetatenii interesati.

In concluzia dezbaterilor s-a aprobat ca CCL sa invite la discutii punctuale candidatii la functia de primar si consilier, astfel ca alegatorii clujeni sa poate cunoaste pozitia acestora inainte de a merge la vot.

In finalul intalnirii, Dl Iosif Pop a adresat invitatii tuturor membrilor CCL sa vina cu teme actuale si de viitor pentru programul din toamna 2020 – primavara 2021 si dezbaterile preconizate cu candidatii la functii in administratia Cluj-Napoca, din toamna acestui an.

Secretariatul CCL

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>