Consiliul Civic Local Cluj

Bine ati venit!

Reuniunea CCL – 16.11.2023.

Desfasurarea reuniunii lunare a Consiliului Civic Local va avea loc in ziua de joi,16 noiembrie 2023, intre orele 17,00–19.00, in sala de Sticla.
Reuniunea se poate accesa online pe:
Reuniunea este prezidata de catre dl.arh.Gheorghe Elkan.

Ordine de zi

  1. Pozitia CCL in legatura cu activitatea C.L.din ultimele 30 de zile.
  2. Stadiul elaborarii specificatiilor noului PUG si propuneri de cerinte minimale pentru stabilirea temei noului proiect al PUG-anexa raspunsul primit (invitarea dl.arh.sef al municipiului-Daniel Pop).
  3. Stadiul solicitarii Dezbaterii Publice pentru prezentarea si completarea Programului Climatic la Cluj-Napoca-(scrisoarea anrxa nr.860489 din 26.10.2023-formulata in baza Legii 52/26.10.2023).
  4. Discutii asupra oportunitatii organizarii unei Dezbateri Publice pe Fotovoltaice-la propunerea doamnei Ana Ludusan (anexa).
  5. Modificarea Codului Administrativ si a Regulamentului de organizare si functionare a C.L.-demersuri suplimentare(anexa).
  6. Diverse teme de informare si decizionare prezentate de Secretariatul CCL:Probleme curente sesizate public de catre clujeni.
Toate documentele si rapoartele supuse discutiei sunt in atasamente.
La intalnire a fost invitat si domnul Primar Emil Boc .

Materiale anexe

Pozitia CCL in raport cu activitatea si hotararile luate de catre CL de la ultima reuniune si pana la zi
Programul Climatic 2023
Fotovoltaice-propunere dezbatere publica
Specificatii PUG nou
Propuneri pt.dep.Radu Moisin

Comunicat de presa

Reuniunea CCL a avut loc azi 16 noiembrie 2023 in sala de sedinte a CL din Primaria Cluj-Napoca, intre orele 17.00 si 19.00,cu acces si transmitere online pe YouTube; https://youtu.be/PZZCkUnjmhE. si Google meet https://meet.google.com/kze-oenc-shp.

Reuniunea a fost prezidata de catre dl.arh.Gheorghe Elkan – membru CCL. La dezbateri au fost prezenti membrii CCL,invitati din primarie si CL,presa si cetateni clujeni interesati de aspectele supuse dezbaterii.

Pe ordinea de zi au fost incluse si abordate urmatoarele teme:

  1. Pozitia CCL in legatura cu activitatea si HCL-urile adoptate de CL Cluj-Napoca in ultimele 30 de zile-Raportul de informare a fost sustinut de Secretariatul CCL(vezi toate rapoartele pe site-ul CCL).
  2. Stadiul elaborarii specificatiilor noului PUG si propuneri de cerinte minimale pentru stabilirea temei noului proiect al PUG- (cu invitarea dlui primar Emil Boc si a dlui.arh.sef al municipiului-Daniel Pop).
  3. Stadiul solicitarii Dezbaterii Publice pentru prezentarea si completarea Programului Climatic la Cluj-Napoca-(scrisoarea anrxa nr.860489 din 26.10.2023-formulata in baza Legii 52/26.10.2023).
  4. Discutii asupra oportunitatii organizarii unei Dezbateri Publice pe Fotovoltaice-la propunerea doamnei Ana Ludusan(anexa).
  5. Modificarea Codului Administrativ si a Regulamentului de organizare si functionare a C.L.-demersuri suplimentare(anexa).
  6. Diverse teme de informare si decizionare: Pasi spre un Cluj-Napoca cu centru pietonal-sustinut de catre dl.ing.Razvan Radu.

Rezultatele, propunerile si concluziile pot fi urmarite si online pe YouTube si in sinteza pe acest comunicat-fiind redate dupa punctele din ordine de zi discutata:
Concluziile adoptate de catre membrii CCL au fost sumarizate astfel:

La punctul 1.

  • lipsa de initiativa legislativa in folosul comunitatii,inseamna de fapt neexercitarea mandatului conferit prin vot si lipsa certa de perspectiva de a continua unii consilieri si in urmatorul mandat.
  • domnul primar Emil Boc informeaza luna de luna CL si clujenii despre stadiul proiectelor bugetate-multe din ele cu promisiunea ca o sa fie terminate la datele fixate ori la cele decalate-dar disconfortul clujenilor continua pentru intarzierea si taraganarea proiectelor din zona centrala(str.Universitatii; str. Mihail Kogalniceanu,plus strazile adiacente,Piata Stefan cel Mare). Nicunul dintre consilierii locali nu a exprimat nemultumirile clujenilor pentru aceste intarziere in timp ce 182.000.000 lei sunt transferati in 2024 pentru investitiile intarziate.

Aspectele relevante despre functionarea CL pot fi inca urmarite pe site-ul primariei si dupa sedinta din 03.11.2023.

La punctul 2.

Dupa interventiile dlor. Augustin Danila si Dan Draghiciu,toti cei de fata si-au exprimat sustinerea pentru concluziile formulate de catre dl.arh.Gheorghe Elkan,astfel: ”Oportunitatea elaborării „Actualizării PUG al Municipiului Cluj-Napoca” a rămas în continuare suspendată datorită stadiilor de finalizare a unor măsuri legislative
care ar putea să influențeze conținutul acestuia. Comunicată de Biroului Mass media al Primăriei Cluj-Napoca.

Privind prin prizma populației autohtone clujene dar nu numai, avantajele și interesul existenței unei strategii de evoluție actuală este o necesitate curentă a acestei așezări umane care în funcție de interesul particular și global trebuie să corespundă principiilor și normelor cunoscute și recunoscute urbanologic.

Cultura urbană cu care s-a obișnuit clujeanul trebuie să fie o bază de plecare în conceptul aferent stadiului contemporan al exigențelor populației utilizatoare.

Codul Urbanismului nu va aduce nimic nou în Teoria dezvoltării Urbane doar va Ordona prin mijloace de organizare a desfășurării elaborării documentelor tehnice și a responsabilităților necesare de executare și urmărirea calitativă a realizării tuturor infra și suprastructurilor pe teritoriul aferent la dispoziție.

Instituția Arhitectului Șef are la dispoziție de peste patru ani un Caiet de sarcini care cuprinde o vastă prezentare a municipiului din punct de Vedere urbanistic și de amenajare a teritoriului care chiar dacă a determinat o stare de recunoaștere a dificultății de efectuare a PUG de către un doritor, poate să rămână un instrument de valoare bineînțeles cu elemente de actualizare din istoria ultimilor ani în acest domeniu. Este extrem de importantă priceperea de a descrie un extras din toate evenimentele profesionale în domeniul urbanismului atât administrative cât și practic care se adaogă la această temă de proiectare, din care volens-nolens va trebui promovată o permenentă colaborare între beneficiar și proiectant.

Caietul de sarcini cuprinde o analiză profesională la nivelul clujului, rămânând la latitudinea utilizatorilor însușirea problemelor evidențiate și completarea cu propria experiență. Noul Cod nu va schimba principii profesionale în mod insistent dar va introduce crearea unor structuri profesionale care vor răspunde de fapt de corectitudinea realizării obiectivelor care intervin în spațiul urban.

De aceea se impune ca prin structurile de specialitate ale beneficiarului să se instituie nucleul de profesioniști reali care au viziunea despre conținutul Caietului de sarcini pentru a-l pregăti pentru licitație și mai departe legătura cu câștigătorul.

Una din problemele majore este întreaga zonă cu care a fost extinsă întravilanul Cluj-Napoca după 1990, ceea ce a reprezentat o structură urbană echilibrată la nivelul dezvoltării. Cele 4000 hectare intravilan s-au majorat le peste 9000 hectare fără o previziune complexă structurală /infra-supra/ și funcțională. Întreaga zonă până la limita intravilanului și pănă la UAT, care într-o legătură organică, cu zona metropolitană trebuie să rezolve atât încărcarea cât și descărcarea M.Cluj-Napoca. Menționez ca peste jumătate a cazurilor în care Primăria a pierdut procese urbanistice sunt situate în această zonă.( a se vede în C.S.) Fiind o zonă delicată tema de proiectare trebuie să cuprindă toate argumentele tehnice și juridice ca experiență care trebuie transmis și soluționate la nivel de PUG.

Se impune ca prin PUG să fie clasificate spațiile publice conform prevederilor legale , ca destinație, funcțiune, aspect, valoare istorică etc. de stabilit durata minima și maximă a desființării unor suprafețe și dimensiuni care asigură o vizibilitate la nivelul valorii ambientale*, pe de altă parte orice fel de mobilier urban tematic în for public să treacă printr-un filtru al Instituției Arhitectului Șef.

Astfel s-ar putea Evita accidente defăimătoare cum este amplasarea în for public Roata Uriașă a unui Bâlcl* pe câteva luni de zile cu disonanță spațială supărătoare. Asemenea obiective au fost gândite pe malul Somesului-Parc pe termene lungi, fără să ocupă atât ca suprafață orizontală cât și vizibilitatea în toate direcțiile într una din zonele centrale vizitate chiar de sărbători.

În concluzie se împune fără detalierea conținutului Caietului de Sarcini acum, ca acesta să constituie pasul pregătitor al licitației prinr-o analiză profesională la fel de profundă, și efectuarea unor propuneri sau întrebări adresate în primul rând locuitorilor orașului referitor la toate problemele sesizate în sprijinul însușirii de către proiectant a unor detalii de la sursă.

Ca reprezentant al locuitorilor din Cluj-Napoca CCL se oferă să răspundă la întrebările legate de acest subiect prin membrii sau specialiștii, în limita competenței profesionale ale acestora, recomandând începerea actualizării temei partea ce corespunde principiilor din Codul Urbanismului, precum și elaborarea unui conținut de colaborare cu Instituțiile la nivel Județean în ce privește Zona Metropolitană, și Studiul de Mobilitate.Pe scurt devansarea elaborării PUG C/N”.

La punctul 3.

Desi a fost solicitata in scris,primariei “Dezbaterea publica pentru completarea Programului Climatic la Cluj-Napoca”,prin scrisoarea nr.860489/26.10 2023,pana la data de 14 noiembrie 2023 nu s-a primit un raspuns.Dupa asidue cautari a cererii s-a ajuns la departamentul “Strategii si proiecte”la dna.Dalila Ciuclan,care a transmis in ziua de 16.11.2023 un raport de informare privind mersul programului,fara a specifica insa data organizarii dezbaterii publice . Din luarile de cuvant a celor prezenti au reiesit multe dezacorduri de programe si obiective,intre care si unul al CJ Cluj,menit sa genereze anual cca.60 milioane m.c.bioxid de carbon(S.Korosfoy).
Pozitia CCL in acest caz este ca Primaria Cluj-Napoca este oligata sa organizeze dezbaterea publica in acord cu prevederile legale si sa transmita CCL si organizatiilor de mediu data fixata.

La punctul 4.

Dupa argumente si sustineri din partea domnilor:Augustin Danila,Razvan Radu,Dan Draghiciu,Radu Naghiu,Sandor Korosfoy,Radu Andreica,Adrian Coroian,Iosif Pop si doamnelor Ana Ludusan si Anca Ciubancan s-a convenit de catre cei prezenti ca CCL sa isi asume organizarea dezbaterii publice in timp cat mai apropiat posibil,avnad suportul si colaborarea Primariei Cluj-Napoca.

La punctul 5.

Solutionarea propunerilor avansate prin dl.deputat Radu Moisin si ministerul de resort v-a fi urmarita prin grija secretariatului CCL.

La punctul 6.

  • Propunerea scrisa-formulata de catre dl.ing.Razvan Radu-este ca prin extinderea studiului de trafic,combinat cu cel de sistematizare si urbanism sa fie clar delimitata zona pietonala din centrul municipiului Cluj-Napoca.Sustinerea a fost unanima.
  • Dupa prezentarea verbala a doamnei A.Ciubancan in legatura cu modalitatea in care s-a fortat votarea proiectului” Documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Înființarea unui centru integrat de colectare separată prin aport voluntar – Runda I”. Proiect din inițiativa primarului”-se cere interventia cetateneasca pentru responsabilizarea cheltuirii banului public,indiferent ca este din contributii locale ori din aportul Romaniei la fondurile derulate prin U.E.

Secretariatul CCL Cluj-Napoca;16.11.2023

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>