Consiliul Civic Local Cluj

Bine ati venit!

Petitii, cereri depuse de CCL

29. August 2022

Curtea de conturi – Raspuns petitie nr. 71629

Petitie catre Curtea de conturi

 

31. August 2022

Propuneri pentru facilitarea mobilitatii urbane

Catre Primaria Municipiului Cluj-Napoca,
-in atentia doamnelor/domnilor consilieri alesi in C.L.Cluj-Napoca,

Consiliul Civic Local Cluj-Napoca, doreste sa va supuna atentiei cateva solutii rapide, tranzitorii ,pe termen scurt-mediu si ieftine, pentru degrevarea traficului rutier din municipiu.
Avand in vedere stadiul unor proiecte majore de infrastructura, consideram oportun si va solicitam ca propunerile de mai jos sa fie introduse in dezbatere publica in acest an, astfel incat, daca sunt vazute drept pozitive de clujeni, sa poata primi alocari bugetare in 2023.

Astfel, pentru traficul pe axa est-vest, in mod special spre/dinspre comuna Floresti, consideram ca exista trei componente principale care pot fi solutionate individual :
1) accesul la autostrada A3 se face doar prin nodul Gilau sau nodul Turda
2) foarte multi locuitori din zona metropolitana fac naveta cu auto personal intre Floresti si Cluj-Napoca
3) traficul de tranzit intre Floresti si Apahida/Jucu trece prin zona centrala si pericentrala.

Pentru punctul 1) propunem accesul la autostrada la nodul Ciurila prin constructia de bretele in zona subtraversarilor existente Ciurila – Prunis – DJ107L in prima faza, urmat apoi in a doua faza de o legatura auto cu zona Colonia Faget / Calea Turzii / drumul Sf. Ioan in cale separata (o “centura” a localitatilor Ciurila si Salicea).

Pentru punctul 2) propunem pregatirea unui proiect de tramvai in cale proprie (varianta studiata si in studiu de prefezabilitate al proiectului metroului), pe traseul liniei de metrou intre depoul Bucium si punctul terminus din Floresti, realizat de asa maniera incat materialul rulant poate fi schimbat la garnitura de metrou usor cu minime costuri. Avantajele acestei solutii alternative, de rezerva sunt executia foarte rapida (doar lucrari la suprafata, fara parti subterane, conectare la infrastructura existenta) si posibilitatea de finantare exclusiv din fonduri locale. Aceasta, desi nu va maximiza reducerea traficului auto, va scoate rapid multe masini din trafic prin oferirea unei alternative moderne, comode si nepoluante.

Pentru punctul 3) propunem accelerarea finantarii si executiei Drumului in lungul caii ferate, care este complementar Centurii Metropolitane, avand insa avantajul timpului de executie net superior. Aici, propunem ca in dezbaterea publica sa fie introdusa etapa II a acestui drum, cu prelungire pana in zona Nervia – Apahida si conectare cu varianta Valcele – Apahida, respectiv prelungire in lungul paraului Nadas pana in zona Baciu, alta zona in dezvoltare si generatoare de trafic rutier al navetistilor.

Cu stima,
Secretariat
Consiliul Civic Local
Cluj-Napoca

 

22 August 2022

Metroul Cluj-Napoca; ultimele evenimente

Buna ziua stimati membrii CCL,

Astazi,in formatul”de indata”s-a intrunit CL iar subiectul investitiei METROU a surprins pe toata lumea.Am adresat o solicitare prealabila de raspuns pentru ca a fost scadenta a treia prelungire la depunerea ofertelor de licitatie la executie.Gasiti mai jos raspunsurile si reactiile imediate dar nu si solutiile de viitor,motiv pentru care secretariatul va propune o solutie spre pronuntarea Dumneavoastra.in perioada imediat urmatoare.

Secretariat

Consiliul Civic Local

Cluj-Napoca

Buna ziua stimati consilieri ai municipiului Cluj-Napoca,

Consiliul Civic Local se asteapta ca astazi, la sfarsitul celei de a treia prelungiri a termenului de licitatie pentru executia proiectului METROU sa existe un raspuns de ETAPA a ofertelor ferme si care sunt alternativele de a iesi mai repede din blocajul actual de circulatie.

Secretariatul.

xx                                                                                             CCL Cluj-Napoca a adresat la scadenta de azi a depunerii ofertelor pentru executia metroului fireasca intrebare:”Care este rezultatul dupa cele 6 luni de prelungiri” ? Iata un raspuns halucinant:În ultimele 4 zile am primit 3 scrisori de informare de la firme interesate de realizarea Metroului de la Cluj și care ne-au precizat că nu se pot încadra cu oferta în valoarea estimată.Iata si intrebarea fireasca de dupa acest esec:”Toate proiectele CL, in executie ori recent licitate,au suferit actualizari de preturi avand la baza Hotararea de Guvern si hotararile de CL.De ce a fost nevoie sa se astepte 5-6 luni pentru a se lua hotararea de astazi ? Este aceasta o cale de abandonare “obiectiva”a proiectului dupa ce s-au cheltuit bani publici pentru studiile geo,s-a elaborarat si sustinut fortat proiectul,s-au provocat si intretinut dispute aprinse cu specialistii si cu clujenii,s-a fortat finantarea din PNRR “? Responsabilitatea votului fiecarui consilier o puteti urmari pe site-ul primariei dar toata aceasta tevatura are iz de “amatorism” pe bani publici.

xx

9Tu, Adrian Dohotaru şi alţi 7
1 comentariu   Primăria Cluj-Napoca, după consultarea Ministerului Transporturilor, a decis luni suspendarea procedurii de achiziție cu privire la magistrala I de Metrou Cluj în vederea actualizării indicatorilor tehnico-economici ai investiției.

Citește și: ZIUA CEA MARE. Primăria anunță ofertele pentru METROUL de Cluj. Proiectare și execuție. Cost, durată, traseu

Această operațiune este necesară în vederea actualizării costului de realizare a Metroului, raportat la creșterea accelerată a prețurilor la materiale de construcții din ultima perioadă.

Precizăm faptul că indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern la sfârșitul anului 2021.

”De ce am decis suspendarea procedurii în vederea actualizării prețului de licitație?

În ultimele 4 zile am primit 3 scrisori de informare de la firme interesate de realizarea Metroului de la Cluj și care ne-au precizat că nu se pot încadra cu oferta în valoarea estimată.

Precizăm faptul că aceste firme au realizat multiple lucrări de metrou în capitale și orașe ale Uniunii Europene.

Pentru a nu anula licitația, care ar fi presupus cel puțin 6 luni de amânare a proiectului, am decis utilizarea procedurii de actualizare a indicatorilor tehnico-economici, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și al Guvernului României.

Procedura de achiziție va fi continuată imediat după actualizarea, prin hotărâre de Guvern, a indicatorilor tehnico-economici.

De ce am decis acum actualizarea indicatorilor tehnico-economici?

Am decis astăzi întrucât doar acum am primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată.

Soluția stabilită asigură continuarea proiectului în cadrul P.N.R.R”, arată Primăria.

Primăria trebuia să anunțe luni ofertele privind licitația de proiectare și construire a metroului.

Primăria Cluj-Napoca, după consultarea Ministerului Transporturilor, a decis luni suspendarea procedurii de achiziție cu privire la magistrala I de Metrou Cluj în vederea actualizării indicatorilor tehnico-economici ai investiției.

Citește și: ZIUA CEA MARE. Primăria anunță ofertele pentru METROUL de Cluj. Proiectare și execuție. Cost, durată, traseu

Această operațiune este necesară în vederea actualizării costului de realizare a Metroului, raportat la creșterea accelerată a prețurilor la materiale de construcții din ultima perioadă.

Precizăm faptul că indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern la sfârșitul anului 2021.

”De ce am decis suspendarea procedurii în vederea actualizării prețului de licitație?

În ultimele 4 zile am primit 3 scrisori de informare de la firme interesate de realizarea Metroului de la Cluj și care ne-au precizat că nu se pot încadra cu oferta în valoarea estimată.

Precizăm faptul că aceste firme au realizat multiple lucrări de metrou în capitale și orașe ale Uniunii Europene.

Pentru a nu anula licitația, care ar fi presupus cel puțin 6 luni de amânare a proiectului, am decis utilizarea procedurii de actualizare a indicatorilor tehnico-economici, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și al Guvernului României.

Procedura de achiziție va fi continuată imediat după actualizarea, prin hotărâre de Guvern, a indicatorilor tehnico-economici.

De ce am decis acum actualizarea indicatorilor tehnico-economici?

Am decis astăzi întrucât doar acum am primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată.

Soluția stabilită asigură continuarea proiectului în cadrul P.N.R.R”, arată Primăria.

Primăria trebuia să anunțe luni ofertele privind licitația de proiectare și construire a metroului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>